Blodprov och sånt.

Idag har jag tagit blodprov. En mycket lärorik upplevelse, det är nämnligen såhär: Man stiger upp 06.20 på morgonen klär på sig och äter gröt med päron. Det är obligatoriskt!!

Sedan medans det är mörkt, så kliver man i bilen (ca. 07.15) och åker två mil så att man tio i åtta landar vid vårdcentralen.

Där är det mycket viktigt att man anger rätt personnummer. (Tydligen). Och sedan ser man på en datorskärm hur gammal man är exakt med dar, månader timmar, sekunder. Okej inte riktigt men iallafall månader.
Man får en nummerlapp, den ska man hålla i handen när man väntar på att bli hämtad av en filur i blåa kläder.

Man skakar hand med den blåa filuren som heter något man inte kommer ihåg och blir invisad i ett rum.
Superläskigt! jag vet. Men det är inte så farligt om man har någon med sig.
Jag som alltid ska vara så där tuff och matcho, säger bestämt när sköterskan frågar om jag vill ligga ner att NEJ! Det gör bara mesar.
Man kan ju gissa vad det slutar med. Efter att ett helt rör fyllts av Thalion-blod blir
jag vit som ett lakan och svimfärdig, när allt är över! Jag menar...what?! Jag som är så tuff!

Jag fick iallafall beröm för mina fina blodkärl. <3. 

Fint plåster jag fick!

Godkväll och adios amigos!



Kommentarer
Thalion

Du är såå cool Thalion!!

2012-01-03 @ 21:23:55
URL: http://thalion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Thalion

En hobs bekännelser

RSS 2.0