Dit och tillbaks igen. (Och sånt. ;)

God eftermiddag alla småtjocka hober, dvärgar, troll och gnomer. :D
Imorse när Thalion vaknade strax före soluppgången (vilken sol? undrar ni nu.) så tittade hon/han ut genom fönstret och upptäckte att ett tunnt lager med blötsnö lagt sig på gräsmattan.

Vilken lycka! snö!
Kanske inte lika fin som denna wunderbara snön:
Men den gjorde mig glad ändå.
och anledningen till att jag nu inte laddade upp någon supermegahäftig bild på snöfall jag fotade här i Hobsala lite före jul är att vi inte har de mest supermegabra datorerna här och ibland vill de helt enkelt inte samarbeta med stackats Thalion.

Pheeuuuw, vart var vi nu? Frukost!
Till frukost blev det som vanligt havregrynsgröt med päronbitar. För min mages skull lade jag till några katrinplommon. :D
De skulle vara ekologiska med alla möjliga miljömärkningar och godkänt jordbruk men det föll väl när man fick se: "Kan innehålla spår av hasselnötter,jordnötter,pekannötter,cashewnötter,walnötter...bla,bla,bla.."

Eller det kan väl vara ekologsikt men det ekologiska ska väl vara rena produkter i allmänhet också?
SÅNT TRAMS GÖR THALION GALEN!
well,well. Sedan for jag iväg på lite ärenden.

På den stormhärjade vägen från Hobsala till Bockrike snöade det kraftigt för alla intresserade. Det avtog sedan i regn eftersom att Bockrike ligger längre ner än Hobsala.
vad Thalion gjorde i Bockrike? Ja...handlade,tittade,strövade omkring? Typ.
Fast sedan gjorde jag en snabbvisit i vintuna också för att gratulera en utav mina människovänner med en orange blomma. :D Grattis!


Detta är ett får, för alla intresserade. Fotade den här fantastiska bilden i julaftonnass. :D

Ha ett bra liv allihopa så syns vi imorgon eller senare eller nått...

Adios Amigos!


Kommentarer
Anna

du är rätt dålig på att blogga vet du! :D

2012-01-13 @ 22:45:22
URL: http://elyseisk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Thalion

En hobs bekännelser

RSS 2.0